BosziTeszt ★ Lovely Nude Make Up Kit - Paletta kezdőknek

, , 4 komment
Sziasztok!

Mára egy nagyon pénztárcabarát paletta tesztjével készültem, melyhez még budapesti vakációm során jutottam hozzá. Mai választottam nem más, mint a Lovely Nude Make Up Kit szemhéjpúder-paletta. Nem egy új darab a dorgériák polcán és már számos teszt olvasható róla szerte az interneten, de úgy gondoltam, talán kíváncsiak vagytok egy véleményre a Boszisminktárból is. :)


Hogy a paletta nálam hogyan szerepelt, az kiderül az alábbiakban! :)


Prológus

Amíg nem volt a blog, úgy voltam vele, hogy nincs szükségem erre a palettára a rengeteg nude Makeup Revolution és egyéb palettáim mellett. Ám amióta belevágtam a blogírásba, elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy vajon ez a kis bébi hogyan teljesít a többi alacsonyabb árfekvésű szemhéjpúderszetthez képest. Amikor aztán otthon jártam, és láttam a Rossmannban, hogy mennyibe kerül, úgy gondoltam, ennyi pénzt megér egy bejegyzés a blogon, úgyhogy jött is velem. :)


Külcsíny

A szemhéjpúderek egy műanyag, krémszínű, ablakos palettában érkeznek. Nekem tetszik ez a letisztult dizájn, és a tükör hiánya sem zavar különösebben, mivel az esetek többségében külön, nagyítós tükröt használok a szemsminkjeim elkészítéséhez. Azonban a paletta anyaga tapintásra és tömegre is elég olcsó érzetet kelt az ember lányában, de amondó vagyok, inkább ezen, mint a festékek minőségén spóroljanak. Sajnos az anyag miatt a paletta nem tűnik különösebben strapabírónak, ezért utazásra nem ajánlanám. A szemhéjpúderek mellett találunk egy szivacsos applikátort - mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy ez mennyire hasznos dolog. :D




A paletta hátuljáról kiderül, hogy a szettben mindösszesen 13 g terméket kapunk, ám ami itt még érdékesebb, az a kis használati utasítás. Ez szerintem mindenképpen jó alap azoknak, akik csak most kezdenek ismerkedni a szemsminkek elkészítésének fortélyaival.


A világért sem szeretném bántani a paletta készítőit ("Lengyel magyar jóbarát..." ugyebár :D), de szeretnék néhány gondolatot hozzáfűzni a paletta hátulján olvasható használati utasításhoz. Szőrszálhasogató vagyok, nem tehetek róla. :D Az első lépés azt mondja, válasszunk ki egy "természetes" árnyalatot. Mivel ez egy természetes színeket tartalmazó paletta, ez eléggé nesze-semmi-fogd-meg-jól. Nyilván arra gondolhattak, hogy egy "bőrszínhez" közel álló árnyalatot válasszunk. 


Aztán a "paletta legsötétebb színével folytasd (barna vagy fekete színekkek)" sorban az egy dolog, hogy van egy elírás (színekkeL), de a megfogalmazás megint elég pongyola, mert a legsötétebb szín egyetlen színre utal, majd a zárójelben mindgyárt két színt is felajánl... És végül a "A szemzugba világos gyöngyházfényes árnyalat"-ot javasol, mintha több is lenne a palettában, de én ilyenből csak egyet találtam, a paletta 7. színét. :D
Na jó, befogtam, foglalkozzunk a lényegesebb dolgokkal! :D


Színek és szvaccsok

Ahogy azt a paletta neve is mondja, egy abszolút nude színkollekcióval állunk szemben. Minimális izgalmat talán a két ezüstös árnyalat (8-as és 9-es) visz a palettába, melyek bizonyos fényviszonyok mellett halvány, kékes fényt kapnak. A színösszetételt feltétlen jónak találom, a világosabb és a sötétebb, valamint a melegebb és a hidegebb árnyalatok aránya is jól el van találva. 


4 matt és 8 fényes szemhéjpúder áll rendelkezésünkre, ami szerintem jó megoszlás, viszont két dolgot azért sajnálok: az egyik az, hogy a két legvilágosabb árnyalat között (1. és 3. szín) lehetne nagyobb különbség, esetleg az egyikük helyén lehetne egy matt, meleg világosbarna. A másik fájdalmam pedig, hogy a fekete szemhéjpúder is lehetne teljesen matt, mert úgy egy nappali sminkben is használható lenne a külső V árnyalására, anélkül, hogy "megacsillámok" kerülnének a szemsminkbe. No de, semmi sem lehet tökéletes. :)

A következő szvaccsokat alapozóra húztam meg.

Az első négy szemhéjpúder közül a fényes színek abszolút használhatók. A paletta próbálgatása közben a 2. szín egészen a kedvencemmé vált, visszafogott fénye nagyon szépen mutat a mozgó szemhéj belső felén. Ebben a négyesben találjuk a két legvilágosabb matt színt, amiket - különösen az első színt - nem mondanék éppenséggel világbajnoknak...


A második négyesben az aranybarna árnyalat kiemelkedő minősége szerintem még fotón keresztül is szembetűnő, egy hihetetlenül pigmentált, nagyon krémes árnyalatról van szó. Ugyanez sajnos nem mondható el az első matt árnyalatról. Négyszer mentem végig a színmintán, mire hajlandó volt megjelenni. A másik két szín a maga nemében rendben van.


Az utolsó négyesben az árnyalatok pigmentáltságban ismét hoznak egy erős átlagot. Amit még érdemes megjegyezni, hogy itt az arany árnyalat tele van bazinagy csillámokkal, ezért a sminkelésnél érdemes vigyázni, mert oda is csillám kerül, ahova a nap se süt be... :D Ugyanez a fekete szemhéjpúderre is igaz.



Összehasonlítás

Nude palettáról lévén szó, természetesen felmerül a kérdés, hogy hogyan viszonyul a bébi a Nagyokhoz képest. Nos, nekem nincsen meg se az ős Naked se a Naked2, csak ezek hasonmásai. Ha ezek közül is ha hasonlítani kell valamihez, azt mondanám, hogy inkább a Naked dupe Makeup Revolution Iconic 1-re hajaz. (Enikőnél láthattok összehasonlítást a Naked2-vel.) 


Összehasonlító szvaccsokat nem hoztam most, mert a különbség annyira egyértelmű. A legközelebbi rokonságot a Lovely 10-es és a MUR 7-es árnyalata (Naked, Smog) valamint a Lovely 11-es és MUR 8-as árnyalata (Naked, Darkhorse) között véltem felfedezni. Itt még feltétlenül megemlíteném, hogy ahogy próbálgattam a színeket egymás mellett, egyértelműen kiderült, hogy a MUR szemhéjpúderek minősége maga mögé utasítja a Lovely szemhéjpúderek teljesítményét, pigmentáltabbak és egyben krémesebbek is. 


Bevetésen

Bevallom, mielőtt ehhez a palettához nyúltam, arra számítottam, hogy a minőség katasztrofális lesz. Tévedtem. A szemhéjpúderekkel kellemes dolgozni: szépen, egyenletesen oszlathatók el a szemhéjon, jól satírozhatók, és kihullásra is csak a korábban említett két csillámos színnél kell számítani, de az is csak csillám nem pedig festékpor. 


Tartósság tekintetében elmondható, hogy szemhéjalappal a sminkek 6 órán át kitartanak, azután halványulni kezdenek, de nem olyan mértékben, hogy a munkanap végén már szégyenkezni kelljen miatta. Egyébként a szemhéjalap használatát nem csak a tartósság miatt ajánlom feltétlenül hozzá, de a színek is élettel telibbek lesznek rajta - mint az a felső fotón is talán észrevehető.

Az alábbi sminket szigorúan a használati utasítás szerint készítettem. :D Így a szemhéjamra a 2-es színből került, a külső V-be a 11-es sötétbarnából vittem, és satírozás közben besöprögettem a mélyítővonalba is. A belső szemzugot a 7-es gyöngyházfényű árnyalattal fényesítettem, az alsó szempillasort pedig szintén a 11-es színnel erősítettem. A sminket vékony tusvonallal egészítettem ki, a pilláimat göndörítettem és spiráloztam, a felső vízvonalam pedig fekete szemceruzával húztam ki.



A használati utasítást még annyival egészíteném ki, hogy a smink szélét az 5. matt árnyalattal satírozzuk el, és a szemöldökcsontot pedig az egyik világos matt szemhéjpúderrel emeljük ki. Viszont én úgy látom, hogy a szemsmink ezek nélkül az extra lépések nélkül is tökéletesen működik. :)


Összegzés

A Lovely Nude Make Up Kit engem mindenképpen pozitív csalódásként ért. A matt árnyalatoktól eltekintve a színek pigmentáltsága egy erős átlagot hoz, abszolút használhatónak találom őket. A pongyola fogalmazás ellenére mindenképpen hasznosnak tartom a paletta hátulján található kis használati utasítást. 

Az alacsony ár ebben az esetben gyenge minőségű csomagolással párosul. Mégis úgy gondolom, hogy ez az elérhető ár, a szemhéjpúderek teljesítményével és a hátoldalon található kis segédlettel együtt olyan palettát garantál, mely ideális választás azok számára, akik csak most barátkoznak a szemfestékekkel. Azonban ha a Naked paletták vagy azok hasonmásai már gyűjteményünk részét képezik, ez a darab úgy vélem, kihagyható.

Ár: 899 Ft-ért vettem a Rossmannban.
Krémmánia: LINK 
ZsebBoszi Index: 4/5


Nektek megvan ez a paletta? Mi a véleményetek róla?

Legyen szép napotok:

ZsebBoszi

4 megjegyzés:

  1. Ez a paletta nekem is pozitív csalódás, meglepően sokat nyúlok érte. Nagyon szükség volt erre a tesztre, mert igenis megérdemli a figyelmet és alapos bemutatást egy-egy low budget paletta is! Köszönöm mindenki nevében! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! :) Én is pont így gondolkodtam a teszt megírása előtt, jó dolog sokféle árkategóriából termékeket megcsillantani a blogon! ;)

      Törlés
  2. Én megvettem, de eddig még nem nyúltam hozzá valamiért. Ezután a bejegyzés után fogok és valószínűleg nem ruházok be még vagy fél évig újabb nude palettákra.(A MUR csak úgy ontja magából a palettákat és nő a kívánságlista)A pénztárcám is köszöni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy a bejegyzésem erre a döntésre sarkallt! Remélem, szeretni fogod ezt a kis palettát! ^.^

      Törlés